Activiteitenkalender

Golfclub de Berckt, een uitdagende golfbaan gelegen onder de rook van Venlo grenzend aan het landgoed van Kasteel de Berckt. Naast de volwaardige 9 holes baan beschikt de golfclub ook over een 6 holes pitch & chip oefenbaan en verschillende oefenfaciliteiten. De baan kenmerkt zich door verschillende "risk en reward" par 4/5 holes en een aantal zeer uitdagende par 3 holes. Laat u niet verrassen door de par 32. Op onze golfbaan heeft u elke club uit uw tas nodig. Door de meanderende waterpartijen, strategisch geplaatste bunkers en uitdagende greens zijn tactische keuzes noodzakelijk. We verwelkomen u graag op onze baan!

Geen Evenementen

Golfclinic

Een golfclinic bij Golfclub de Berckt is de ideale manier om kennis te maken met de golfsport. Deze sportieve activiteit is voor jong en oud. Onze golfpro’s leren u de basis van de golfsport op een enthousiaste en vooral praktijkgerichte manier. Tijdens de 1,5 uur durende clinic wordt de basis van het golf geleerd. Op onze overdekte driving range wordt de basistechniek van de swing aangeleerd en spelen we op het einde van de clinic ‘de longest drive’, een wedstrijd met het doel de bal zo ver mogelijk te slaan. Op onze putting green leert u het korte spel van golf en spelen we ook een wedstrijd om te kijken wie de 'beste putter' van de groep is.

Op onze puttinggreen richten we ons op het precisiewerk. Op het kortgemaaide gras van de green worden oefeningen gedaan voor de snelheidsbepaling en richtingbepaling van de bal. Het putten op de green sluiten we af met een putwedstrijd waarbij een leuke prijs is te winnen. De golfclinic kost €20,- per persoon en is inclusief golfuitrusting en ballen. Het minimale aantal deelnemers van een clinic is 8 personen. De clinic is te combineren met andere activiteiten. Voor grote groepen zijn er speciale tarieven. Informeer hiervoor naar de mogelijkheden.

Voetgolf

Een leuke combinatie van golf en voetbal! Sinds 2013 is het mogelijk om bij Golfclub de Berckt te voetgolfen. Voetgolf wordt gespeeld met een voetbal op een baan die vergelijkbaar is met een golfbaan. In zo min mogelijk trappen probeer je elke hole te spelen zodat jij uiteindelijk de laagste baanscore hebt. Golfclub de Berckt heeft 6 voetgolfholes. Tijdens een ronde voetgolf worden deze holes twee keer gespeeld. De kosten voor voetgolfen bedragen €5,- per persoon.